Zoeken in deze blog

woensdag 25 mei 2011

Brainstorm over app voor raden en griffies

Er was een tijd dat griffiers moesten zorgen dat agenda's en stukken goed en op tijd naar de repro gingen om weer via postkamer etc. bij de raad c.s. te komen. Toen kwam de tijd dat het allemaal ook digitaal beschikbaar moest komen en gingen wij onze website vullen. Er komt een tijd ....
geen idee welke en wat deze gaat betekenen voor raden en voor het werk van griffies.

In de tussentijd zijn wij aan het zoeken en aan het ontdekken: iets met digitaal werken, wifi, papierloos, documenten sharen, iPads, apps. Met steeds de vraag in het achterhoofd: hoe kunnen wij de raad beter ondersteunen?

In mijn ontdekkingstocht kwam ik de mensen van Sogeti tegen. Wij raakten aan de praat over de iPad-pilot die wij hier in Amstelveen doen en kwamen op het idee om een thema-ochtend, eigenlijk meer een brainstorm te organiseren over informatie en hoe je deze bij de gebruiker krijgt. In de iPad-context dus over Apps.

Op dinsdag 31 mei vindt de brainstorm plaats. Er is waarschijnlijk meer te delen over het onderwerp. Deze blog kan ervoor worden gebruikt.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Pascale Georgopoulou
raadsgriffier Amstelveen

2 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar de functionaliteiten. Vraag me ook af of er meer waarde is door papierloos op een Ipad te werken ipv een notepad of mini laptop.

    Verder vraag ik ook om aandacht voor beveiliging van de stukken. Met name de vertrouwelijke raadsstukken moeten misschien toch op andere wijze met raadsleden gedeeld worden. Gewoon inzien op de griffie is toch wel de veiligste manier denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeroen, ik ben het met je eens. Vertrouwelijke stukken (zo veel mogelijk beperken, dat om te beginnen) in te zien bij de griffie en niet digitaal ontsluiten.
    Een 100% waterdicht systeem bestaat overigens niet echt, noch digitaal, noch op papier.

    BeantwoordenVerwijderen